Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Opdrachtgever controleert de goederen bij ontvangst. Eventuele klachten met betrekking tot de goederen moeten binnen 8 dagen na levering, schriftelijk aan dienstverlener worden gemeld. Klachten over facturen moeten eveneens binnen 8 dagen na factuurdatum, schriftelijk aan dienstverlener worden gemeld. Na het verstrijken van deze termijn wordt opdrachtgever geacht de goederen en/of de factuur te hebben goedgekeurd. Indien opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. Opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde goederen. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en opdrachtgever tijdig heeft gereclameerd, dan zal dienstverlener de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan dan wel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door opdrachtgever, ter keuze van dienstverlener, vervangen of zorg dragen voor herstel daarvan dan wel vervangende vergoeding daarvoor aan opdrachtgever voldoen.
Dienstverlener is slechts aansprakelijk voor schade die het rechtstreekse gevolg is van een aan hem toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. De aansprakelijkheid van dienstverlener is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de aansprakelijkheidsverzekering van dienstverlener wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico dat volgens de polisvoorwaarden niet ten laste van de verzekeraar komt. Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens de aansprakelijkheidsverzekering plaatsvindt, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het door dienstverlener in rekening gebrachte honorarium voor de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 10.000. Iedere vordering tot schadevergoeding verjaart door verloop van 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Opdrachtgever vrijwaart dienstverlener voor alle aanspraken van derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product dat door opdrachtgever aan een derde is geleverd en dat (mede) bestond uit door dienstverlener geleverde producten en/of materialen.
Heb je fysieke klachten of wil je maatwerk begeleiding binnen je fysieke doelen? Bij ons kan je voor de meeste zorg zonder verwijzing terecht!
Het Sport Medisch Centrum Flevoland biedt zowel specialistische zorg, multidisciplinaire zorg als fitness en leefstijlbegeleiding. Veel zorgdiensten worden vergoed vanuit uw verzekering waaronder sportgeneeskunde, gecombineerde leefstijlinterventie, fysiotherapie en diëtetiek.
Bekijk overzicht